jak uczymy

Dla nas szkoła to nie tylko nauka. Na rozwój dzieci patrzymy holistycznie, chcemy by zdobywały nową wiedzę, ale też nauczyły się funkcjonować we współczesnym świecie, rozwijały swoje pasje i talenty.

Zależy nam na tym, aby dzieci budowały w sobie poczucie sprawczości, własnej wartości i pewności siebie.

Kompetencje językowe to dziś fundament edukacji, dlatego edukacja językowa zajmuje w naszej szkole szczególne miejsce.

rozszerzona podstawa programowa

zerówka

Już od najmłodszych lat koncentrujemy się na nauce języków dlatego w zerówce realizujemy 5 godzin języka angielskiego w tygodniu, w tym 3 godziny z native speakerem. Dodatkowo dzieci otrzymują dostęp do programu Constructor, na którym uczą się matematyki po angielsku. Dzieci mają dostęp do programu również w domu. Constructor to innowacyjny, szwajcarski program do nauki matematyki - jesteśmy jedyną szkołą w Polsce, która pracuje na tej licencji!

klasy 1-3

Program edukacji wczesnoszkolnej wzbogaciliśmy o 2 godziny kółek zainteresowań, na których dzieci realizują projekty. Dodatkowo na stale w naszym grafiku zagościła 1 godzina zajęć matematycznych, polonistycznych lub artystycznych, na których dzieci rozwijają swoje zdolności lub przygotowują się do konkursów z wybranego przedmiotu.

Zajęcia z języka angielskiego odbywają się 5 razy w tygodniu, z czego 3 godziny prowadzi polski nauczyciel, a 2 godziny native speaker.  Uczniowie klas 1-2 kontynuują naukę matematyki po angielsku w programie Constructor.

klasy 4-8

W starszych klasach dodatkowa godzina matematyki na stałe wpisana jest w plan zajęć każdej klasy. Uczniowie klasy 4 realizują również dodatkowe zajęcia z przyrody. Dla chętnych organizujemy kółka zainteresowań, m.in. geograficzne i czytelnicze.

Od klasy czwartej wprowadzamy drugi język obcy – język hiszpański, w wymiarze 2 godzin tygodniowo. Na każdym etapie edukacyjnym realizujemy 5 godzin języka angielskiego tygodniowo, w tym 2 godziny z native speakerem.

Począwszy od 7 klasy intensywnie przygotowujemy naszych uczniów do egzaminu ośmioklasisty!

 

atrakcyjne zajęcia dodatkowe

zerówka

Zajęcia dodatkowe w zerówce odbywają się wyłącznie w grupie zerówkowiczów. Obejmują one aktywności manualne, muzyczne i sportowe, takie jak rytmika, piłka nożna, tworzenie makram czy biżuterii. Szczególną uwagę poświęcamy rozwojowi kompetencji społecznych i emocjonalnych – w ramach godzinnych zajęć „Emocje i Motywacje” uczymy dzieci rozpoznawania i wyrażania uczuć, budowania relacji oraz rozwijania pasji i zaangażowania.

klasy 1-3

Zajęcia dodatkowe w klasach 1–3 organizowane są w grupach mieszanych wiekowo. Dzieci wybrają około 5 różnych aktywności (na więcej nie pozwala intensywny plan zajęć). Program zajęć dodatkowych obejmuje aż 11 propozycji!
zajęcia sportowe i ruchowe - basen, szermierka, samoobrona, piłka nożna
zajęcia twórcze i artystyczne - ceramika, makramy, zajęcia teatralne, zajęcia plastyczne, zajęcia muzyczne, tworzenie biżuterii
zajęcia rozwijące logiczne myślenie - szachy

klasy 4-8

Zajęcia dodatkowe w klasach 4-8 są również organizowane w grupach mieszanych wiekowo. Uczniowie wybierają od 4 do 6 godzin zajęć dodatkowych w tygodniu - tyle, na ile pozwala im plan. Oferujemy zajęcia:
sportowe i ruchowe -  szermierka, samoobrona
artystyczne i twórcze - ceramika, makramy,  zajęcia teatralne, zajęcia filmowe, zajęcia plastyczne, tkanie na krośnie, kaligrafię, tworzenie biżuterii
rozwijające logiczne myślenie - szachy

W ramach przygotowań do nowego roku szkolnego planujemy wprowadzenie nowych zajęć: tanecznych, z przedsiębiorczości oraz szycia na maszynach.

edukacja, która wspiera i rozwija

ocenianie kształtujące

W naszej szkole pracujemy w oparciu o ocenianie kształtujące. Zamiast tradycyjnych ocen, uczniowie otrzymują informację zwrotną – dowiadują się, co zrobili dobrze, a co wymaga poprawy. Błędy traktujemy jako naturalny element procesu uczenia się, a nie porażkę. Uczymy dzieci, jak świadomie komunikować potrzebę wsparcia w konkretnych obszarach nauki.

Uczniowie klas 0–3 otrzymują wyłącznie oceny opisowe. W klasach 4–8 stosujemy oceny opisowe w trakcie roku szkolnego, natomiast oceny cyfrowe pojawiają się na zakończenie półrocza i roku szkolnego. Wiedza uczniów sprawdzana jest podczas zapowiedzianych diagnoz – każdą z nich można poprawić.

Minimum raz w półroczu organizujemy konsultacje trójstronne (nauczyciel–rodzic–uczeń), podczas których omawiane są postępy dziecka. W klasach 4-8, nauczyciele poszczególnych przedmiotów są również dostępni na indywidualne konsultacje dwa razy w każdym półroczu.

 wsparcie zespołu psychologiczno-pedagogicznego [PPP]

Szczególną rolę w naszej szkole odgrywa zespół PPP, który wspiera rozwój emocjonalny i społeczny naszych podopiecznych. Nasi specjaliści dbają o równowagę emocjonalną dzieci oraz realizują programy profilaktyczne. Regularnie prowadzą zajęcia wspierajace rozwój kompetencji społecznych, promują budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych oraz  wspierają budowanie sprawczości, samodzielności i pewności siebie u naszych podopiecznych.

We wrześniu 2025 roku w naszej szkole zostanie wdrożony system RESQL -  innowacyjny system wspierający szkoły w rozwiązywaniu problemów przemocy rówieśniczej. Jesteśmy jedną ze stu szkół w Polsce, które otrzymały darmowe wdrożenie systemu. 

 

rozwiązania dopasowane do potrzeb dziecka

organizacja dnia

Zajęcia edukacyjne rozpoczynają się o godzinie 8:30. Dzień zaczynamy od nauki, a następnie uczniowie realizują program zajęć dodatkowych. Dzień szkolny w młodszych klasach kończy się o 15:10, a w starszych klasach może trwać do 16:10.

Szkoła jest otwarta od 7:00 do 17:00. Czas przed i po lekcjach dzieci spędzają w świetlicy - często na świeżym powietrzu. To moment swobodną zabawę, odpoczynek, gry, prace ogrodowe lub aktywności ruchowe.

komfort naszych uczniów

W naszej szkole nie ma dzwonków. W klasach 0–3 to nauczyciel decyduje o rytmie dnia i dopasowuje czas przerw i posiłków do potrzeb dzieci . W klasach 4–8 lekcje odbywają się zgodnie z ustalonym planem dnia.

Jesteśmy kameralną szkołą – w każdym roczniku funkcjonuje tylko jedna klasa. Liczba uczniów w klasie nie przekracza 16 osób. Jedyny wyjątek to klasa 3, w której w roku szkolnym 2025/2026 będzie się uczyć 17 dzieci.

dobre nawyki żywieniowe

Jadalnia to w naszej szkole ważne miejsce – nie tylko spożywania posiłków, ale również edukacji i nauki podstawowych zasad savoir-vivre’u. Spotykamy się tam aż cztery razy dziennie! Kształtujemy wśród uczniów postawy prozdrowotne, wprowadzamy elementy wiedzy o zdrowym stylu życia oraz wpływie odżywiania na organizm człowieka.

Nasze posiłki dostarcza firma Horyzonty Smaku z Wrocławia, specjalizująca się w zbiorowym żywieniu dzieci i młodzieży w placówkach oświatowych. Rodzice mogą wybrać między obiadem z podwieczorkiem, a pełnym pakietem czterech posiłków – ze śniadaniem i drugim śniadaniem.

 

brand + web design: www.tenDESIGN.pl