Edukacja alternatywna to nasz sposób na przełamywania utartych schematów powszechnie funkcjonującego systemu edukacji. Wiemy jak stworzyć przyjazną przestrzeń do zdobywania wiedzy i rozwijania talentów.
Stale doskonalimy nasze umiejętności, aby zapewnić naszym uczniom innowacyjne narzędzia i efektywne metody nauki.
Jesteśmy jedną drużyną, pracujemy zespołowo, wspieramy się i dbamy o relacje, wzajemny szacunek i porozumienie. Uczymy się od siebie nawzajem, aby jak najlepiej realizować się w swojej pracy.
Od 20 lat jako nauczyciel poszukuje najlepszych metod pracy z dziećmi i doskonali te narzędzia, które już się sprawdziły.
Pełniła funkcję dyrektora szkoły publicznej, a obecnie szkoły niepublicznej. Wie, że szkoła może dawać dużo radości i satysfakcji zarówno dzieciom jak i nauczycielom.
Prywatnie zakochana w wioślarstwie, znajduje także czas na pracę samorządowca. Absolwentka AWF we Wrocławiu, która całe życie zawodowe opiera na pracy z ludźmi.
Motto na dziś: Dziecko chce być dobre. Jeśli nie umie - naucz. Jeśli nie wie - wytłumacz. Jeśli nie może - pomóż (J. Korczak)
Zajmuje się metodyką, neurodydaktyką oraz twórczym wykorzystaniem nowych technologii w edukacji. Od wielu lat prowadzi szkolenia dla nauczycieli, tworzy materiały dydaktyczne, umożliwiające uczniom rozwijanie kreatywności, autonomii i krytycznego myślenia.
Jest autorką licznych artykułów oraz książek: „Między podręcznikiem a internetem”, „Neurodydaktyka” i „Nurty edukacji alternatywnej w świetle wiedzy o procesach uczenia się” (red.). Pisze również książki dla dzieci „Życie to nie wyścigi”, „Między kijem a marchewką”, „A co za to dostanę?”.
Przez wiele lat kształciła przyszłych nauczycieli i prowadziła seminaria metodyczne, obecnie jest zaangażowana w tworzenie ruchu Budzących się szkół. Inicjatywa ta wspiera transformację kultury szkolnej od opartej na przekazie wiedzy, do opartej na rozwoju potencjału, czyli: od nauczania do uczenia się.
Ekspert ds. przestrzeni edukacyjnej, zmiany i innowacji w projektach polskich i międzynarodowych realizowanych we współpracy z samorządami, ośrodkami doskonalenia nauczycieli, uczelniami wyższymi. Wizjoner, trener, angażujący przywódca wspierający rozwój szkół i przedszkoli.
Nieustannie poszukuje najlepszych rozwiązań organizacyjnych i kierowniczych, które można zastosować w sferze edukacji. Stworzyła autorską szkołę publiczną w Radowie Małym, do której przyjeżdżają ludzie z całej Polski, by zobaczyć, uczyć się i uwierzyć, że można. Wielokrotne wprowadzanie zmian dało jej doświadczenie i pozwoliło wypracować model działania, według którego prowadzi zespół poprzez zmianę do nowych rozwiązań.
Inicjatorka ogólnopolskiego programu „Tu dba się o DOBROSTAN” oraz współinicjatorka oddolnego ruchu Wiosna Edukacji. Autorka książki „W szkole wcale nie chodzi o szkołę”, współautorka poradnika ORE dla dyrektorów i nauczycieli „Zmiany, innowacje, eksperymenty – w poszukiwaniu inspiracji”, książki „Za progiem. Jak rozwija się dziecko i co z tego wynika dla nauczyciela IV kl.”.
Nauczycielka matematyki z wieloletnim stażem, ucząca w I Liceum Ogólno-kształcącym im. Kazimierza Wielkiego w Zduńskiej Woli, mediator społeczny, tutor, laureatka Konkursu im. Joanny Kubiak Nauczyciel Mediator. Autorka książki "Nowa Szkoła". Pomysłodawczyni i organizatorka Konferencji „Empatyczna Edukacja – Empatyczna Polska”.
W swojej pracy wykorzystuje metodę Porozumienia bez Przemocy (NVC) oraz badania z dziedziny neurobiologii. Uczestniczka ruchu oddolnych działań Budzącej się Szkoły mających na celu ulepszenie polskiej edukacji.
Masz ciekawe hobby, wykonujesz nietypowy zawód lub realizujesz interesujący projekt społeczny? A może prowadzisz kreatywne warsztaty?
Jeżeli tak - zapraszamy Cię do współpracy z naszą szkołą.
Napisz do nas:
wspolpraca@altra.edu.pl
Nasz zespół wciąż się rozrasta i możesz do niego dołączyć.
Zawód nauczyciela jest Twoją pasją, lubisz się rozwijać i realizować autorskie projekty? Uważasz, że edukacja alternatywna to dobry sposób na humanizację nauki w szkole?
Zapraszamy Cię do kontaktu:
kadra@altra.edu.pl